30 Mayıs 2012 Çarşamba

Kazanımlar 6. sınıf Teknoloji ve Tasarım Dersi


DÜZEN KUŞAĞI

1. Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder. 2. Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olmayan biçimlerin uygunluğunu sorgular. 3. Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir. 4. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. 5. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder. 6. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir. 7. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur. 8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder. 9. Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır. 10. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 11. Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.

KURGU KUŞAĞI
1. İlk çalışmada yaşadığı süreci ve çözüm önerilerini değerlendirir. 2. İlk çalışmaya yönelik değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder. 3. İlk çalışmaya yönelik yaptığı değerlendirmelerle bireysel düşüncelerindeki değişim ve gelişimi fark eder. 4. Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder. 5. Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır. 6. Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer. 7. Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir. 8. Çözüme ait düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar. 9. Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir. 10. Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 11. Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır. 12. Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşırken özgün davranır. 13. Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarladığı üründe ortaya çıkarır. 14. Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı olur.
YAPIM KUŞAĞI
1. Yaşamındaki sorunların farkına varır. 2. Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar. 3. Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek sorunu tanımlar. 4. Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar. 5. Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler. 6. Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir. 7. Taslak tasarım önerisini geliştirmeye yönelik araştırma yapar. 8. Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler. 9. Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler. 10. Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar. 11. Tasarımın yapım aşamalarını planlar ve gerçekleştirir. 13. Tasarımın değerlendirmeye yönelik ölçütlerini belirler. 14. Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir. 15. Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar. 16. Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. sınıfla paylaşır 17. Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır ve ürün dosyası hazırlar.
ÇALIŞMALAR OKULDA TEKNOLOJİ VE TASARIM SERGİSİNDE SERGİLENİR

Kazanımlar 7. sınıf Teknoloji ve Tasarım Dersi


DÜZEN KUŞAĞI

1. Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder. 2. Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olmayan biçimlerin uygunluğunu sorgular. 3. Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir. 4. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. 5. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder. 6. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir. 7. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur. 8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder. 9. Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır. 10. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 11. Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.

KURGU KUŞAĞI
1. İlk çalışmada yaşadığı süreci ve çözüm önerilerini değerlendirir. 2. İlk çalışmaya yönelik değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder. 3. İlk çalışmaya yönelik yaptığı değerlendirmelerle bireysel düşüncelerindeki değişim ve gelişimi fark eder. 4. Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder. 5. Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır. 6. Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer. 7. Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir. 8. Çözüme ait düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar. 9. Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir. 10. Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 11. Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır. 12. Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşırken özgün davranır. 13. Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarladığı üründe ortaya çıkarır. 14. Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı olur.
YAPIM KUŞAĞI
1. Yaşamındaki sorunların farkına varır. 2. Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar. 3. Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek sorunu tanımlar. 4. Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar. 5. Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler. 6. Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir. 7. Taslak tasarım önerisini geliştirmeye yönelik araştırma yapar. 8. Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler. 9. Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler. 10. Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar. 11. Tasarımın yapım aşamalarını planlar ve gerçekleştirir. 13. Tasarımın değerlendirmeye yönelik ölçütlerini belirler. 14. Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir. 15. Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar. 16. Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. sınıfla paylaşır 17. Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır ve ürün dosyası hazırlar.
ÇALIŞMALAR OKULDA TEKNOLOJİ VE TASARIM SERGİSİNDE SERGİLENİR

Kazanımlar 8. sınıf Teknoloji ve Tasarım Dersi


DÜZEN KUŞAĞI

1. Bütünsel yapıyı hareketli göstermek için renk, yön ve oranın önemini fark eder. 2. Değişkenliği olmayan biçimler kullanarak birimler oluşturur. 3. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. 4. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder. 5. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir. 6. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur. 7. Oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını kullanır ve ifade eder. 8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri açıklar. 9. Tasarımı hakkında çevresiyle görüş alışverişinde bulunur. 10. Özgün tasarımlar oluşturmada kararlı olur. 11. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 12. Süreçte yaşadığı duygu ve düşüncelerini paylaşmaktan zevk alır.

KURGU KUŞAĞI

1. Önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisinin başkaları tarafından anlaşılırlığını araştırır. 2. Araştırma sonuçlarını dikkate alarak önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisine ait çizimde gerekli değişikleri yapar. 3. Çözüm önerisini anlatan çizimlerde kullanılan gösterim tekniklerini fark eder. 4. Çözüm önerilerinin yasal koruma altına alınma yollarını ve sürecini ifade eder. 5. Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder. 6. Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır. 7. Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer. 8. Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir. 9. Çözüm önerisine yönelik düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar. 10. Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir. 11. Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğünde ifade eder. 12. Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır. 13. Düşüncelerini ve hayallerini başkalarıyla paylaşmaktan zevk alır. 14. Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarısında ortaya koyar. 15. Özgün tasarımı ile ilgili eleştirilere açık olur. 16. Özgün tasarımlar yapmaktan zevk alır.

YAPIM KUŞAĞI

1. Yaşamındaki sorunların farkına varır. 2. Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar ve sorunu tanımlar. 3. Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek 4. Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar. 5. Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler. 6. Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir. 7. Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler. 8. Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler. 9. Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar. 10. Tasarımın yapım aşamalarını planlar. 11. Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir. 12. Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar. 13. Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 14. Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır. 15. Kendine güvenini ve yaratıcılığını tasarladığı ürüne yansıtır. 16. Çözüme yönelik özgün ürünler tasarlamaktan zevk alır. 17. Ürünün pazarlanabilir hâle gelmesi için ek çalışma gerekip gerekmediğini belirler. 18. Ürünün pazarlanabilir hâle gelmesi için çevresindeki kişilerin fikirlerini alır ve listeler. 19. Pazarlanabilirlik açısından uygun gördüğü fikirleri dikkate alarak ürününde değişiklik (inovasyon) yapar. 20. Çevresindeki kişilerin fikrini alarak ürününe özgün ve akılda kalıcı bir marka bulur. 21. Ürünün üzerinde kullanabilmek için logolar tasarlar. 22. Tasarladığı logoları çizer ve en uygun olanını seçer. 23. Ürün için bir slogan geliştirir. 24. Ürünün özelliğine uygun ambalaj tasarlar. 25. Ambalajın farklı, yeni, değişik ve çekici olmasına özen gösterir. 26. Ambalajın taşıması gereken özellikleri belirler. 27. Ambalaj tasarım önerisini uygun yazı tipleri, renkleri, resim ve süslemeler kullanarak çizimle ifade eder. 28. Ambalajı, belirlediği özelliklerde üretir. 29. Yazılı veya görsel basında ürünü pazarlamak için reklâm senaryosu hazırlar. 30. Reklâm senaryosunu kullanarak basit çizimlerle reklâm öykü panoları hazırlar. 31. Ürünü pazarlanabilir hâle getirmeye kararlı olur 32. Ürün dosyası hazırlar ve projesini sınıf ile paylaşır ve ürün dosyası hazırlar. ÇALIŞMALAR OKULDA TEKNOLOJİ VE TASARIM SERGİSİNDE SERGİLENİR

Uçan çöp poşeti uçan balon teknoloji ve tasarım dersi Metin Güven


Teknoloji ve tasarım öğretmeni Metin Güven tarafından öğrencilerin derse ilgilerini çekmek için yapılan Sıcak hava balonu havanın rüzgarlı olması sebebiyle Baykan Kız yibo yemekhanesinde uçuruldu...
Çöp poşeti, mum ve Çöp şiş kullanılarak yapılan Sıcak hava balonu öğrencilere keyifli anlar yaşattı.
Sıcak hava balonu uçan balon

Hidrolik robot kol projesi enjektör şırınga su pompası


Hidrolik robot kol projesi
Dondurma Çubuğu ile yapılmış hidrolik robot, dondurma çubukları, Teknoloji ve Tasarım Dersi Projeleri Yapım kuşağı etkinlikleri Metin Güven


Teknoloji ve Tasarım Şenliği Davetiye, Afiş Örneği


Teknoloji ve Tasarım Şenliği Davetiye ve Afiş Örneği
Hazırlayan: Yavuz YILAN
/upload/7980615.jpg

2011 Alan dışı atanan Teknoloji ve Tasarım Öğretmenlerine Duyurulur !!! Mahalli Hizmetiçi eğitim Süprizi


2011 Alan dışı atanan Teknoloji ve Tasarım Öğretmenlerine Duyurulur !!!  Mahalli Hizmetiçi eğitim Süprizi
Rehberlik ile Teknoloji ve Tasarım Kurslarına ait valilik yazısı ve ekleri ektedir. Hizmetiçi eğitim faaliyetlerinin eğitim programları doğrultusunda mahalli olarak düzenlenmesi hususunda bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.

4 adımda Facebook reklamlarından kurtulun


 İŞTE YAPACAĞIZ İŞLEM
Hesap Ayarları > Facebook Reklamları > Üçüncü Şahıs Reklamları Ayarlarını Düzenle > "Hiç Kimse "yaparsanız problem ortadan kalkıyor.
Resimli anlatım...

29 Mayıs 2012 Salı

SON DAKİKA!!! Memur maaş zammı belli oldu.


Hakem Kurulu, memura 2012 için yüzde 4 + 4, 2013 için ise yüzde 3 + 3 zam kararı aldı. Hakem Kurulu'nun kararı 6'ya 5 oy ile alındı. 11 kişilik kurula başkanlık eden Sayıştay Başkanı Recai Akyel'in oyu belirleyici oldu.
Hakem Kurulu'nun kararı 6'ya 5 oy ile alındı. Toplam 11 üyeden oluşan Hakem Kurulu’nun 4 üyesi kamuyu, 4 üyesi de memuru temsil ediyordu. İki üye üniversitelerden bağımsız olarak katılırken kurula Sayıştay Başkanı Recai Akyel başkanlık etti. Bugün çıkan kararda belirleyici oy ise Sayıştay Başkanı Akyel'den geldi.
Hakem Kurulu'nun kararı öncesi hükümet ile memur sendikaları arasında yapılan müzakelerde hükümet son teklif olarak 2012 için yüzde 3.5 + 4, 2013 için ise yüzde 3 + 3 teklifini getirmişti.
Memur tarafının talebi ise 2012 için yüzde 7.5 + 7.5, 2013 yüzde 6.5 + 6.75 olmuştu.
Hakem Kurulu'nun zam kararının açıklandığı sıralarda KESK üyeleri eyleme başladı. 
KESK Ankara Şubeler Platformu eyleme başladı. 100-150 kişilik grup görüşmelerin yapıldığı Devlet Personel Başkanlığı binasına doğru yürüyüşe geçti. Gazi Mustafa Kemal Bulvarı da trafiğe kapatıldı.
'ORTAK EYLEM YAPABİLİRİZ'
hurriyet.com.tr’ye konuşan KESK Başkanı Lami Özgen, Hakem Kurulu’nun aldığı karara Memur-Sen’in de muhalefet şerhini koyması durumunda, KESK, Kamu Sen ve Memur Sen olarak üç konfederasyonun ortak eylem yapabileceklerini söyledi.
KESK Başkanı Özgen, Kurul’un dün yapılan toplantısı ve sonrasında yaşananlar ile ilgili şunları anlattı “Hakem Kurulu toplantısında Hazine temsilcisi Cavit Dağdaş 'Hükümetin teklifi dışına çıkamayız böyle bir irademiz yok. O nedenle başka bir karar alamayız' demiş. 'Bu kurulun idaresi yoksa biz de burada yer almayalım görüşü, sendikalar olarak kurul toplantısına katılmayalım.
Dolayısı ile memura zam kararını Bakanlar Kurulu versin önerisini getirdik Bugün saat 15.00'e kadar hem Memur Sen hem Kamu Sen bu karar uydular. Ancak daha sonra iki konfederasyon Kurul’a girip alınan karara muhalefet şerhi koymak istediler.”