30 Mayıs 2012 Çarşamba

Kazanımlar 8. sınıf Teknoloji ve Tasarım Dersi


DÜZEN KUŞAĞI

1. Bütünsel yapıyı hareketli göstermek için renk, yön ve oranın önemini fark eder. 2. Değişkenliği olmayan biçimler kullanarak birimler oluşturur. 3. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. 4. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder. 5. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir. 6. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur. 7. Oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını kullanır ve ifade eder. 8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri açıklar. 9. Tasarımı hakkında çevresiyle görüş alışverişinde bulunur. 10. Özgün tasarımlar oluşturmada kararlı olur. 11. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 12. Süreçte yaşadığı duygu ve düşüncelerini paylaşmaktan zevk alır.

KURGU KUŞAĞI

1. Önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisinin başkaları tarafından anlaşılırlığını araştırır. 2. Araştırma sonuçlarını dikkate alarak önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisine ait çizimde gerekli değişikleri yapar. 3. Çözüm önerisini anlatan çizimlerde kullanılan gösterim tekniklerini fark eder. 4. Çözüm önerilerinin yasal koruma altına alınma yollarını ve sürecini ifade eder. 5. Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder. 6. Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır. 7. Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer. 8. Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir. 9. Çözüm önerisine yönelik düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar. 10. Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir. 11. Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğünde ifade eder. 12. Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır. 13. Düşüncelerini ve hayallerini başkalarıyla paylaşmaktan zevk alır. 14. Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarısında ortaya koyar. 15. Özgün tasarımı ile ilgili eleştirilere açık olur. 16. Özgün tasarımlar yapmaktan zevk alır.

YAPIM KUŞAĞI

1. Yaşamındaki sorunların farkına varır. 2. Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar ve sorunu tanımlar. 3. Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek 4. Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar. 5. Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler. 6. Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir. 7. Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler. 8. Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler. 9. Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar. 10. Tasarımın yapım aşamalarını planlar. 11. Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir. 12. Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar. 13. Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 14. Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır. 15. Kendine güvenini ve yaratıcılığını tasarladığı ürüne yansıtır. 16. Çözüme yönelik özgün ürünler tasarlamaktan zevk alır. 17. Ürünün pazarlanabilir hâle gelmesi için ek çalışma gerekip gerekmediğini belirler. 18. Ürünün pazarlanabilir hâle gelmesi için çevresindeki kişilerin fikirlerini alır ve listeler. 19. Pazarlanabilirlik açısından uygun gördüğü fikirleri dikkate alarak ürününde değişiklik (inovasyon) yapar. 20. Çevresindeki kişilerin fikrini alarak ürününe özgün ve akılda kalıcı bir marka bulur. 21. Ürünün üzerinde kullanabilmek için logolar tasarlar. 22. Tasarladığı logoları çizer ve en uygun olanını seçer. 23. Ürün için bir slogan geliştirir. 24. Ürünün özelliğine uygun ambalaj tasarlar. 25. Ambalajın farklı, yeni, değişik ve çekici olmasına özen gösterir. 26. Ambalajın taşıması gereken özellikleri belirler. 27. Ambalaj tasarım önerisini uygun yazı tipleri, renkleri, resim ve süslemeler kullanarak çizimle ifade eder. 28. Ambalajı, belirlediği özelliklerde üretir. 29. Yazılı veya görsel basında ürünü pazarlamak için reklâm senaryosu hazırlar. 30. Reklâm senaryosunu kullanarak basit çizimlerle reklâm öykü panoları hazırlar. 31. Ürünü pazarlanabilir hâle getirmeye kararlı olur 32. Ürün dosyası hazırlar ve projesini sınıf ile paylaşır ve ürün dosyası hazırlar. ÇALIŞMALAR OKULDA TEKNOLOJİ VE TASARIM SERGİSİNDE SERGİLENİR

3 yorum: